Outbrain en Ligatus bundelen krachten en vormen een Native Advertising Powerhouse

On 26/02/2019 by Araceli Almada
#ligatus#outbrain#NativeAdvertising

Outbrain verbetert haar leidende ontdekkingsplatform met de overname van Ligatus, Europa's top leverancier van native advertentie-oplossingen.

NEW YORK, NY - FEBRUARY 26, 2019--Outbrain, 's werelds toonaangevende ontdekkings- en native advertentie-platform heeft vandaag aangekondigd dat het een overeenkomst heeft om Ligatus te over te nemen. Ligatus is een volledige dochteronderneming van Gruner + Jahr (onderdeel van Bertelsmann), in een aandelendeal.

Ligatus is in Europa de leidende leverancier van native advertentie-oplossingen met het hoofdkantoor in Keulen, Duitsland en kantoren in Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië, België en Nederland. De oplossingen van Ligatus brengen adverteerders en uitgevers samen door middel van krachtige, niet-opdringerige native advertenties, waarbij gebruik wordt gemaakt van een native-advertentieoplossing om bewustzijn en betrokkenheid bij de juiste doelgroepen te vergroten. Ligatus levert meer dan 37 miljard advertentievertoningen per maand. Ligatus biedt op maat gemaakte en contextuele advertenties naast de content van uitgevers in een formaat geschikt voor alle devices waarbij de merkveiligheid wordt gegarandeerd.

Door het toevoegen van het premium publisher netwerk van Ligatus zal Outbrain haar positie in Europa versterken met meer dan 1400 premium publishers, waaronder STERN, RTL en Femme Actuelle.

"De overname van Ligatus maakt deel uit van onze marktconsolidatiestrategie en stelt ons in staat ons native aanbod uit te breiden naar adverteerders en de relatie met onze uitgevers te versterken", aldus David Kostman, co-CEO van Outbrain. "Door het geavanceerde native advertentieaanbod van Ligatus te combineren met Outbrain's krachtige targeting-technologie en bereik, zal het voordeel voor adverteerders, publishers en gebruikers een betrouwbare feed (van ontdekking) zijn die wordt gedreven door een niet storende advertentie ervaring."

"Deze transactie zal Outbrain's positie verbeteren in nieuwe Europese markten die cruciaal zijn en onze adverteerders toegang vergeven tot premium publishers van Gruner + Jahr en Bertelsmann", voegde Kostman toe.

"We zijn verheugd om ons bij Outbrain te voegen om een echte Native Advertising Powerhouse te worden," aldus Klaus Ludemann, CEO van Ligatus. "Deze combinatie zorgt voor een win-winsituatie voor onze publishers en adverteerders door gebruik te maken van de gecombineerde krachten van onze teams", voegt Ludemann toe.

"We zijn zeer verheugd om aandeelhouder te worden in Outbrain, wereldwijd het meest vooraanstaande ontdekkingsplatform, en we zijn verheugd om aan te kondigen dat Arne Wolter, Chief Digital Officer van Gruner + Jahr, zal toetreden tot de raad van bestuur van Outbrain", aldus Julia Jaekel, CEO van Gruner + Jahr. "Ik geloof dat dit een zeer positieve ontwikkeling is voor premium publishers die loyale gebruikers willen betrekken, de inkomsten willen verhogen en een gebruikerservaring van hoge kwaliteit willen waarborgen", voegde Jaekel toe.

De overname is onderhevig aan bepaalde reglementaire en andere goedkeuringen en zal naar verwachting in het tweede kwartaal van 2019 worden afgerond.

Over Outbrain

Outbrain is in 2006 opgericht met de missie om de meest zinvolle en betrouwbare online feeds te creëren die een bezoeker, uitgever en adverteerder met elkaar verbinden. De native advertentie technologie van Outbrain wordt gebruikt voor de nieuws-, product- en informatie feeds van 's werelds meest erkende publishers en kanalen, waaronder MSN, CNN, BBC, The Washington Post, The Guardian, Spiegel Online, El País en Sky News. Het hoofdkantoor van Outbrain is gevestigd in New York met kantoren in 15 steden over de hele wereld. Meer informatie over Outbrain vind je op outbrain.com of volg ons op Twitter, LinkedIn of Instagram.

Over Ligatus

Ligatus is de toonaangevende leverancier native advertentie-oplossingen voor publishers en adverteerders. Het bedrijf biedt publishers een krachtige native Supply Side Platform (SSP), samen met aanvullende (advies)diensten, om de beste inkomsten te genereren in samenwerking met hoogwaardige merken. Ook helpt Ligatus adverteerders om haar doelgroep te bereiken, te verbinden en te converteren met geavanceerde dynamische algoritmen. Ligatus levert meer dan 37 miljard advertentievertoningen per maand op meer dan 1400 premium publishers in tien landen.

Het hoofdkantoor van het bedrijf is gevestigd in Keulen, Duitsland, en is een 100% dochteronderneming van Gruner + Jahr, die volledig in handen is van Bertelsmann.

MEDIA CONTACT:

Brian Gallagher