Ligatus werkt samen met Forensiq (Impact) om fraude vrije inventory te leveren

On 04/09/2018 by Araceli Almada
Ligatus verstevigt haar positie als een brand safe en fraude vrije native SSP met minder dan 1% verdacht verkeer

Keulen/Londen - SEPTEMBER 4, 2018 – Ligtatus, de leider op het gebied van Native Advertising oplossingen voor publishers en adverteerders, maakt bekend een nieuwe samenwerking te hebben met Forensiq (Impact). De samenwerking tussen Ligatus en Forensiq is tot stand gekomen om hoge kosten en inefficiënte marketing te elimineren door het meten van zichtbaarheid en biedt adverteerders van Ligatus een extra garantie dat het verkeer fraudevrij en brand safe is.

Nu advertentiefraude het hoogste punt ooit bereikt heeft, wordt het vertrouwen tussen koper en verkoper getest en blijft er op alle EMEA-markten druk bestaan om fraude vrij verkeer te leveren. Om het aandeel verdacht verkeer te beperken tot beneden 1,50% en alleen kwaliteits verkeer te leveren, is Ligatus in februari van dit jaar met Forensiq gaan samenwerken. Dankzij deze integratie kan Ligatus verkeer met (mogelijke) fraude op verschillende apparaten beter bestrijden met behulp van de vele oplossingen van Forensiq voor het real-time volgen van bedreigingen voor verschillende mediatypen. In juli 2018 kondigde Ligatus een score van slechts 1,17% verdacht verkeer aan - aanzienlijk onder het gemiddelde van 3% dat veel bureaus als aanvaardbaar niveau van fraude tolerantie beschouwen.

Forensiq, gekocht door Impact in 2016, is toonaangevend op het gebied van detectie van advertentiefraude waarbij machine learning en geavanceerde detectiemethoden worden gebruikt om verdacht verkeer te identificeren. Met de hulp van Forensiq behouden adverteerders en uitgevers een betrouwbaar platform met verkeer van een hoge kwaliteit, een brand safe omgeving voor de advertenties met toegang tot een zeer transparante reporting.

"In samenwerking met Forensiq heeft Ligatus zijn geloofwaardigheid bevestigd door adverteerders en uitgevers te voorzien van de transparante en veilige markt die zij wensen", zegt Victor Charpin, VP Publisher Development, Ligatus. "Wij zijn de toonaangevende leverancier van oplossingen voor native advertising en willen graag bewijsstukken leveren voor een van onze belangrijkste USP's: kwaliteit. We willen de belangrijkste uitdagingen wegnemen die uitgevers tegenkomen en helpen een betere advertentie-ervaring te creëren voor alle betrokkenen. Door de software van Forensiq in te zetten binnen de supply side platform van Ligatus vermijden alle partners verdacht verkeer. Belangrijker is dat door Forensiq te gebruiken als een toonaangevende fraudepreventie-tool, we ons aandeel leveren in de strijd tegen advertentiefraude en daarmee de geloofwaardigheid van onze klanten vergroten. "

"Verdacht verkeer is een ernstige zorg voor de industrie. Als een advertentie uiteindelijk geen echte persoon bereikt, is er geen waarde voor die marketinguitgaven. Forensiq werkt samen met partners zoals Ligatus om de fraude op haar platform drastisch te verminderen, en we zijn erg blij met de resultaten die tot nu toe zijn behaald. "Zegt MD, Impact EMEA Florian Gramshammer.