Ligatus breidt scala aan mobiele oplossingen uit: Afrekenen per download nu ook mogelijk

02/10/2013
by Martin Antoine

Afrekenmodellen op basis van ‘Cost per click’ (CPC) en ‘Cost per Lead’ (CPL) bestaan al enige tijd. Ligatus voegt daar nu een model aan toe: afrekenen op basis van ‘Cost per Download’ (CPD). “In onze markt groeit het mobiele segment sterk”, aldus Michel Hoekstra, Managing Director Ligatus Nederland. “Steeds meer bedrijven ontdekken mobiel adverteren als een essentieel onderdeel van hun marketingmix. Onze innovaties bieden adverteerders binnen het premium netwerk van Ligatus nog meer advertentiemogelijkheden en kansen.” Want behalve afrekenen op basis van CPD, kunnen klanten via de ‘doe-het-zelf-boeking-tool’ DirectAds van Ligatus, voortaan ook op het mobiele premium netwerk eigenhandig hun

advertenties beheren.

Hilversum, 2 oktober 2013 – Adverteerders hebben bij premium performance bureau Ligatus al weer enige tijd de mogelijkheid om hun campagnes niet alleen op traditionele websites onder de aandacht te brengen, maar ook op mobiele websites en apps. Tot nu toe werden de resultaten hiervan afgerekend per klik of per lead. Nu is daar een nieuw afrekenmodel bij gekomen: betalen per download. “Mobiele adverteerders betalen alleen voor de ontvangen prestaties in termen van geïnstalleerde apps”, aldus Hoekstra. “Daarmee voegen we een transparant afrekenmodel toe. Dit maakt het voor klanten van Ligatus nog aantrekkelijker om het downloaden van hun apps te promoten.”

Voortdurend inzicht in resultaten

Ligatus bereikt in Nederland gebruikers van de mobiele websites en apps van de grote uitgevers. “Dat is een groot en premium bereik. Ons unieke optimalisatiealgoritme, dat we voor al onze advertenties inzetten, zorgt er uiteraard voor dat de advertenties onder ogen komen van een doelgroep die ook daadwerkelijk geïnteresseerd is. Daarmee genereren we kwalitatieve leads en een grote kans op downloads”, legt Hoekstra uit. “Tegelijkertijd hebben onze klanten voortdurend inzicht in de resultaten van hun campagne in ons netwerk. Dit maakt het eenvoudig om snel bij te sturen als dat nodig is en geeft ze bovendien optimale beheersing over de kosten.”

Voor de CPD-campagnes werkt Ligatus met bekende tracking providers als AdX, Adeven en Hasoffers. Daardoor vraagt een dergelijke campagne van adverteerders die al met deze providers samenwerken geen extra technische inspanning. “Maar ook voor adverteerders die nog niet met deze aanbieders bekend zijn, is de technische inspanning minimaal”, aldus Hoekstra.

DirectAds nu ook voor mobiele campagnes

Behalve een nieuwe afrekenmethode, introduceert Ligatus nog een extra toepassing voor mobiele adverteerders. Voortaan kunnen ook zij gebruik maken van DirectAds, een succesvolle, online tool om zelf advertenties te plaatsen en beheren. Dit geldt overigens alleen voor adverteerders die afrekenen op basis van CPC. In aanvulling op de desktop internet campagnes kunnen klanten in DirectAds nu ook kiezen voor mobiele campagnes. Hier kunnen ze bovendien een onderscheid maken tussen adverteren op alle apparaten die ‘web compatible’ zijn, zoals mobiele telefoons, of alleen op tablets. Het opzetten van een campagne in DirectAds is eenvoudig en uiteraard bestaan ook deze advertenties uit een uitgebreide tekstlink met een afbeelding.

Het ontwerp van alle advertenties in het Ligatus netwerk zorgt er daarbij ook voor dat ze altijd de maximale aandacht trekken, of ze nou zichtbaar zijn op een ‘traditionele’ PC, een mobiele telefoon, een tablet of welk ander mobiel apparaat dan ook. “Vanzelfsprekend passen we ook ons unieke optimalisatie algoritme toe bij elke campagne”, aldus Hoekstra. “Het ontwerk en het algoritme in combinatie met ons grote bereik, ook in het mobiele segment en de uitgebreide opties voor targeting, garanderen een optimaal resultaat. Niet alleen qua volumes clicks, downloads of leads, maar ook in de kwaliteit daarvan.”

Noot voor de redactie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Michel Hoekstra telefoon +31 (0)88 7899-160, e-mail: michel.hoekstra@ligatus.com

Over Ligatus

Ligatus is onderdeel van Europa’s grootste tijdschriftenuitgever Gruner + Jahr in Hamburg en richt zich op performance marketing. Ligatus is Europees marktleider op dit gebied en actief in Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, België, Nederland, Spanje, Italië en Turkije.

Het eigen softwaresysteem van Ligatus optimaliseert inmiddels meer dan 17,5 miljard ad impressions per maand binnen een hoogwaardig netwerk van meer dan 1000 premium websites in acht landen. Het optimalisatiealgoritme van Ligatus stelt adverteerders en mediabureaus daarbij in staat om online campagnes op de meest relevante websites en best-scorende posities te plaatsen. Advertenties komen zo direct terecht bij de juiste doelgroep.

Ligatus biedt haar klanten perse middelen voor performance marketing. Variërend van tekst-image combinaties, display advertenties, pop unders tot retargeting. Het variabele afrekenmodel (no cure, no pay) biedt klanten bovendien optimale kostenbeheersing.