Jarige Ligatus presenteert nieuwe corporate identity

31/08/2015
by Araceli Almada

Ter gelegenheid van zijn tiende verjaardag steekt Ligatus zich in een nieuw jasje, die tevens de veranderingen binnen het bedrijf symboliseert. Het nieuwe logo, het innovatieve kleurenschema en de herlancering van de website geven Ligatus een eigentijdse uitstraling en onderstrepen dat Ligatus in de afgelopen jaren een internationale top-of-mind positie en marktleiderschap heeft weten te bereiken op het gebied van native en performance advertising. Bovendien laat Ligatus met de vereenvoudiging van het aanbod naar de twee voornaamste oplossingen – Content Promotie en Direct Response – zien hoe servicegericht het is en hoe goed het weet in te spelen op de behoeften van de markt.

De afgelopen tien jaar heeft Ligatus een opmerkelijke ontwikkeling doorgemaakt. In 2005 begon het als een onafhankelijk onderdeel van de OnVista Group in Duitsland. In 2008 werd het een dochteronderneming van Gruner + Jahr, waarna het in 2009 met de succesvolle internationalisering van hun businessmodel begon. Vandaag de dag is Ligatus uitgegroeid tot één van de voornaamste spelers in Europa met meer dan 27 miljard ad impressies per maand binnen een hoogwaardig netwerk van ruim 1200 premium partner websites in negen landen, en met 150 werknemers door heel Europa.

Maar Ligatus is niet alleen een technologische pionier op het gebied van performance marketing; met de overname van Veeseo in 2014 verzekerde Ligatus zich ook van een eerste plek in de markt van content aanbevelingen. Met zijn superieure technologie en zijn uitgebreide netwerk door heel Europa is Ligatus bijgevolg uitstekend voorbereid op de enorme verschuiving die plaats heeft op de online advertising markt richting native advertising en content promotie.

En daarom neemt Ligatus de gelegenheid van zijn tiende verjaardag te baat om zichzelf te herpositioneren als één van de topspelers in de sector. Met de nieuwe huisstijl en website (www.ligatus.com) laat het bedrijf nu nog beter de nummer 1 positie zien als native en performance speler in Europa.

De huisstijl ontrafeld

Het nieuwe logo is een pictogram, bestaande uit de letter L in een cirkel, gevolgd door de naam Ligatus in hoofdletters. De eenvoud van het ontwerp en de vetgedrukte letters symboliseren de eenvoudige doch efficiënte benadering van Ligatus. Deze is gebaseerd op de allernieuwste technologie, klantgerichte oplossingen die constant in ontwikkeling zijn, servicegerichtheid en een langdurige ervaring. Het logo is geplaatst in wit tegen een koraalrode achtergrond, dat de nieuwe kleur van Ligatus is. Daarnaast is er blauw, geel en zijn er verschillende tinten grijs teneinde een optimaal resultaat voor elk gebruik te garanderen. Tegelijkertijd laat het zien dat Ligatus op het gebied van performance-gebaseerde native advertising voorziet in kwalitatief hoogstaande oplossingen.

Focus op twee producten

De herpositionering gaat gepaard met een vereenvoudiging van het productaanbod, dat de afgelopen tien jaar aanzienlijk was uitgebreid met een breed scala aan verschillende advertentie formaten en product oplossingen. Vanaf nu kunnen adverteerders en content owners kiezen uit twee voornaamste producten: Direct Response en Content Promotie. Direct Response is erop gericht de juiste persoon te bereiken en de hoge kwaliteit clicks om te zetten in waardevolle leads en orders. Content Promotie plaatst de content campagne op het juiste moment, in de juiste omgeving bij de juiste doelgroep.

Ontwikkeling in tien jaar

Klaus Ludemann, CEO van Ligatus: „Ligatus heeft de meeste ervaring in native advertising in Europa. De afgelopen tien jaar heeft het bedrijf een diepgaande verandering ondergaan; van een lokaal Duits bedrijf tot een leidende, internationale speler in de groeigebieden van native advertising en content aanbevelingen. Deze verandering willen wij weerspiegeld zien in onze nieuwe corporate identity. De nieuwe, eigentijdse uitstraling is een weerspiegeling van onze innovatieve geest en onze unieke, technische expertise. Als één van de grootste native media networks in Europa kunnen wij ervoor zorgen dat onze klanten, met leidende oplossingen als Content Promotie en Direct Response, al hun KPI’s kunnen halen.”

Michel Hoekstra, managing director van Ligatus in Nederland: “In Nederland is Ligatus snel marktleider geworden op het gebied van online performance marketing. Met de toevoeging van content promotie mogelijkheden wordt onze positie zowel bij adverteerders als publishers sterker. De nieuwe huisstijl past goed bij deze ontwikkeling en positie”.

Einde bericht

Perscontact:

Michel Hoekstra

Ligatus Nederland

Mail: michel.hoekstra@ligatus.com

Over Ligatus

Ligatus is onderdeel van Europa’s grootste tijdschriftenuitgever Gruner + Jahr in Hamburg en richt zich op de performance marketing business binnen de digitale advertentie-afdeling van Gruner + Jahr. Ligatus is Europees marktleider op dit gebied en actief in Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, België, Nederland, Spanje, Italië en Turkije.

Het zelfontwikkelde optimalisatiealgoritme van Ligatus stelt adverteerders en mediabureaus in staat om online campagnes op de meest relevante websites en best-scorende posities te plaatsen. Advertenties komen zo direct terecht bij de juiste doelgroep. In de vorm van een one-stop-shop biedt Ligatus zijn klanten verschillende middelen voor performance marketing. Variërend van tekst-image combinaties, display advertenties, pop unders tot retargeting. Het variabele afrekenmodel (no cure, no pay) biedt klanten bovendien optimale kostenbeheersing.

Het eigen softwaresysteem van Ligatus optimaliseert inmiddels meer dan 27 miljard ad impressions per maand binnen een hoogwaardig netwerk van meer dan 1200 premium websites in negen landen.

Voor meer informatie ga naar: www.ligatus.com of www.ligatus.nl